EMEKLİYE ZAM ÜSTÜNE ZAM!


Çalışırken farkında değildim, algıda seçicilik herhalde. Siz farkında mısınız bilmiyorum ama bu ülkenin gazete ve internet sitelerinde her gün aynı haber var: emekliye zam!
Yanında da mutlaka deste deste para resmi.

Ha, bazen değişik versiyonları da yok değil:

-Emekli maaşı zamlı yatacak!

-Emekli zamma doyacak!

-Emekliye zam üstüne zam!

Üşenmiyorum hepsini de okuyorum. Yazılanlar yalan değil ama güncel de değil. Enflasyon şu olursa şu kadar zam gelebilir vs.

Haber her gün yayınlanıyor ancak emekliye yılda iki defa zam geliyor. Hadi hakkını yemeyelim iki defa da ekstre (haber olabilecek nitelikte) ilave zam gelmedi değil. Banka promosyonu ve bayram ikramiyesi. Daha sırada ek gösterge zammı da var.

Yani her biri için otuzar gün haber yapılsa bile geriye kalan ikiyüz gündeki haber boşuna.

Fakat ülkedeki on milyon emekli, bu haberleri (benim gibi) her gün tıklasa, yayınlayan için mantıksız değil bu durum. Sonuçta nasılsa zam geliyor bir gün. Her gün gelmesi şart mı?

Şart olsa bile, her gün iğneden ipliğe her şeye geliyor zam. Yine de yalancı sayılmaz basınımız.

Hiç yorum yok: