YAŞASIN 3B EYLEMİ!


Bir briç masasında ilk defa ortağına kibarca hatalarını söyleyen, ona önerilerde bulunan birini görünce çok şaşırmıştım. Oysa şimdiye kadar hep bağıran insanlar görmüştüm briç masasında; ortağının yaptığı affedilmez hatalarla kahrolan, bu yeteneksizliğe isyan eden bilge, otorite kişiler.

Sonra bir söz geldi aklıma, “boş teneke çok ses çıkarır”. O günden beri ne zaman bir yerde haddinden fazla bir gürültü duysam anlarım ki bir boş teneke dolu tenekeleri susturmuş sadece onun sesi çıkıyor.

Yetersizliklerini, bilgisizliklerini, yakalanmışlıklarını, suçluluk duygularını hep bir gürültüyle bastırmaya çalışanlar var. O nedenle bir yerden olması gerektiğinden fazla ses duyduğumda aklıma hemen boş teneke gelir.

Sadece gürültüleri değil rahatsız eden, cehaletle, gürültüyle dolu tenekeleri sindirmeleri, itham etmeleri ve üstüne üstlük kendilerini bir de kahraman ilan etmeleri.

Ülkenin elli milyar doları soyulurken seyretmiş, hatta çeşmeden bir tas içmeye çalışıp içememiş sonra da dürüstlük üzerine ahkam kesiyor.

Ya da çevreyi kirletmiş şimdi de çevreci kesilmiş başımıza. Ülkede insan hakları yerlerde sürünürken, işkenceler, hapisler sürgünler kol gezerken bir kenarda pusmuş beklediği halde ortam müsait olunca demokrasi havarisi kesilmeler, insan hakları üzerine nutuk atmalar, hayvan seviyoruz diye insan dövmeler, sendikacıyız haklarınızı savunuyoruz deyip lüks araba tedarik etmeler vs.

Hayır, hatasını anlayıp doğruyu görme değil bu. İnanın ilk zorlukta kaçacak delik arayacaklar göreceksiniz. Fakat bugünlerde fena halde sesleri çıkıyor. Hatta hızını alamayıp gürültülerine katılmayanları da suçlayacak kadar da ileri gitmiş durumdalar.

Sürekli eylemdeler oturdukları yerden. Bir ara “aşkım “ kelimesinin artık öldüğünü, anlamını yitirdiğini söylemiştim. Bunlar sayesinde artık “eylem” kelimesi de anlamını yitirdi bence. Bir eylem için harcanan emeği, ödenen bedelleri göz önüne alırsak bunların yaptığına eylem demek bu kelimenin de öldüğüne dalalettir.

Baktım ki bunlar her gün eylemdeler. Ben de kendi başıma 3B eylemimi başlattım dün:

-Beymen’le Belediye otobüsüne Binme eylemi!

1 yorum:

Ümit Aşçı Çini dedi ki...

Bu protest tutumu bütün kalbimle alkışlıyor ve destek veriyorum! :)))