EN GEÇERLİ MESLEK


Okul yıllarımda, “okuyunca ne olacaksın?” sorusundan daha çok “ne zaman doktor oluyorsun?”, “avukat olacak dediler senin için”, “ne öğretmeni olacaksın sen?” gibi sorularla karşılaştım. Biraz düşününce, insanların senin tahsil hayatına kendi açılarından baktıklarını anladım. Hastalıktan mustarip biri doktor olmanı, mahkemeden beri gelmeyen bir başkası avukat olmanı, oğlu bir türlü okuyamayan bir diğeri ise öğretmen olmanı istiyordu. Ki senin okumanın onlara bir yararı dokunsun. Yoksa verdiği selamın ne anlamı var?

Eğer kendin olarak göremediğin ilgiyi, sevgiyi, saygınlığı diploman sayesinde görmek istiyorsan mesleğini de ona göre seçmen normal. Benim nasıl olduysa oldu, hiç kimsenin beklentilerini karşılamayan, ol denilmeyen bir mesleğim oldu. Olduktan sonra da başkaları gibi başka mesleklerin  peşinde de koşmadım. O nasıl oluyor derseniz, şimdi anlatacağım hikaye bununla ilgili.

Yıllar önce bir başmüdürün odasına girdim. Herkes önce unvanını sonra da adını söyledi, böylece tanışmış olduk. Odadakilerden biri de “ben Komiser Ahmet” deyince herhalde “başmüdürün misafiri “ diye düşündüm. Sivil giyimli olmasını da  izinli ya da sivil olarak çalışmasına yordum.

Tanışma faslından sonra hemen işe koyulduk. Fakat misafir olduğunu düşündüğüm komiser bey hem misafirliğini sonlandırarak işe dalmamıza izin vermedi hem de kurumumuzla ilgili işlere vakıf oluşuyla beni şaşırttı. İstediğim evraklarla ilgili çalışanlara talimatlar vermeye başlayınca da şaşkınlığım iyice arttı.

Sormaya fırsat kalmadan kendisi konuya girdi:

-Maç sever misiniz?

-Pek aram yok ama arada giderim.

-Ben size bilet ayarlarım. Saha komiseriyim ne de olsa!

Meğer Ahmet Bey kurumumuzda müdür yardımcısıymış. Aynı zamanda da komşu büyük şehrin bir stadında da hafta sonları saha komiseri olarak görev yapıyormuş. Bu sayede stada bedava girmek isteyen, bilet bulamayan herkes peşindeymiş. Bundan dolayı komiser etiketinin toplumda daha geçerli ve daha saygın olduğunu düşündüğünden olsa gerek müdür yardımcısı unvanı yerine onu kullanıyordu.

Belki de haklı Ahmet Bey, Komiser, Saha Komiseri gibi unvanlar dururken kim takar müdür muavinini.

1 yorum:

Ümit Aşçı Çini dedi ki...

vardır öyle lafı Halep'ten doğru döndürenler!:)))