MUHTEŞEM YÜZYIL-CUMHURİYET NE ZAMAN?

Muhteşem Yüzyıl Kösem bu hafta final yaptı. Finali de dizi gibi muhteşem oldu. Emeği geçenlere teşekkürler.

Daha önceki Muhteşem Yüzyıl dizisi bittiğinde de “Muhteşem Yüzyıl muhteşemdi” diye bir blog yazmıştım.

Ben söylenenlerin aksine her iki diziyi de çok beğendim. Geçenlerde “bu dizi ömrü at sırtında savaş meydanlarında geçen atalarımızı yatakta gösteriyor” diyen birine kaç bölüm izlediğini sordum, izlememiş.

Öyle olmalı, yoksa bunca senedir Türk filmi ve dizileri izlemiş biri olarak benim gördüğümü o da görürdü mutlaka.

Hayır, her şeyin mükemmel olduğunu, dizinin tarihimizi birebir yansıttığını söyleyecek değilim. Ancak dizinin alışılmış standartların çok üzerinde olduğunu da kabul etmek gerekir.

Dizideki oyuncular genel olarak iyi olsa da Safiye Sultan’ı oynayan Hülya Avşar ile Beren Saat sultan olmaktan çok uzaktılar. Allahtan Safiye Sultan çabuk öldü. Beren Saat’in yerine gelen Nurgül Yeşilçay da durumu iyi toparladı da Kösem Sultan “Fatmagül kıvamından sultan” olmaktan kurtuldu.

Bize yaratıcı yazarlık atölyesinde “bana yağmuru anlatma beni sırılsıklam ıslat” diye öğretmişlerdi. İşte bu dizi de ilk bölümünde Kanuni zamanındaki Osmanlı İmparatorluğu ile IV.Murat zamanındaki Osmanlı İmparatorluğunun durumunu bize çok güzel yaşattılar. Hatta yaşanan kargaşayı ve iktidar savaşını yansıtma şekliyle Muhteşem Yüzyıl Kösem daha başarılıydı denilebilir.
IV.Murat’ın çocukluğunda yaşadıklarının onun padişahlığına nasıl etki ettiğini de çok iyi anlattılar bence.

En büyük dersi de Yeni Osmanlıcılara verdiler bence. Umarım demokrasinin ve cumhuriyetin ne olduğunu anlamışlardır bu dizi sayesinde.

Evet, beklediğimin çok ötesinde ve yüksek standartlarda  bir dizi izledim. Bunun için Muhteşem Yüzyıl Dizisine emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Ve bu diziyi seyrettikten sonra, hala uluslararası nitelikte bütün dünyanın izleyeceği bir Atatürk filmi yapılamamış ülkemde bunun yapılabileceğine dair umutlarım iyice arttı.


“Muhteşem Yüzyıl-Cumhuriyet”, neden olmasın?

Hiç yorum yok: