KADERİMİZ GERÇEKTEN ELİMİZDE Mİ?


Uçaktan inmiş valizimi bekliyorum. Yine sona kalınca isyan ettim:

-Bir kere de ilk arabadan çıksın valizim!

Gerçekten de yaptığım yüzlerce uçak yolculuğunun hiçbirinde hemen valizini alanlar arasında olmadım hiçbir zaman. Genelde herkes valizini alır, bekleyenlerine kavuşur hatta belki evine bile varır. Ben hala valizimi bekliyor olurum.

Bir gün arkadaşıma yakınınca sordu:

-Havaalanına erken mi gidiyorsun?

Tabi ki. Beni geç kelimesiyle yan yana getirmek olanaksızdır. Bütün randevularıma erken gider, zamanında geleni de beklemekten bitap düşmüş bir suratla karşılarım. Doğal olarak, havaalanına ve garaja da erken gider, valizimi erken teslim ederim.

Arkadaşımın anlattığına göre, havaalanına erken teslim edilen valizler nasıl oluyorsa inişte en son alınan valizler oluyormuş.

Anladım ki, kaderin bir suçu yok. Valizi erken teslim ederek geç almama neden olan benmişim bilmeden.

Kaderin bir suçu yok anladık. Peki,  kurallara uyan, gitmesi gereken yere erken giden, valizini erken teslim edeni cezalandıran bu sistemi de ben mi kurdum yani?

Hiç yorum yok: