YA BİZİM HAYVANLAR?


Friedman, Reegan, Teacher ve Özal, bizim neslin bir bölümünün hoşlanmadığı, aynı devrin insanları. Onların zamanında yapılan ve hala bedelini ödediğimiz yanlışlar olduğuna olan inancım hala tazeliğini koruyor. Fakat niyetim bunları tartışmak ve konuşmak değil.

Niyetim, bu kişilerden Teacher’in dün duyduğum ve çok beğendiğim bir sözünü paylaşmak ve katıldığımı, takdir ettiğimi ifade etmek.

Efendim, hatırlarsınız 1985 yılında Liverpool-Juventus maçında çıkan laylarda 42 kişi ölmüştü. O maçı ben de seyretmiş ve çok üzülmüştüm.

Olaydan sonra UEFA, Liverpool takımına bir yıl ceza vermeye hazırlanırken İngiltere Başbakanı 
Teacher, “bizim hayvanlara bu ceza az” diyerek olaya müdahil oluyor ve bütün İngiliz takımlarının beş yıl Avrupa kupalarından çekilmesini sağlıyor. UEFA da Liverpool’e 6 yıl uluslar arası karşılaşmalardan men cezası veriyor.

Oldum olası futbola mesafeliyim ancak güzel oynanırsa seyretmeyi severim. Hatta bir dönem, herkes gibi takım tutmuşluğum da vardır. Fakat maç bittikten sonra saha dışında olan-biten ve futbolcular dışındaki yorumcu, yönetici ve taraftarların tavır ve davranışlarını asla onaylamam. Bundan da önemlisi taraftarların çıkardıkları olaylar nedeniyle gencecik insanların canının yanması her zaman içimi acıtır.

Fakat nasıl sahada olan biten bize nasıl başka türlü anlatılmaya çalışılıyorsa, çıkan olaylardan sonra basının, yöneticilerin ve polisin hatta adaletin yaklaşımı da beni çileden çıkarır. Pisi pisine ölen veya canı yanan insanlar kahraman yapıldığı gibi olay çıkaranlar da koruma altına alınır ve asla hak ettikleri cezayı görmezler. Ölen de öldüğü ile kalır. Politikacılar da toplumu karşısına almamak adına yasa çıkarsalar da sahalardaki şiddeti önlemek adına bir şey yapmazlar. Yapılanı da sulandırmaya çalışırlar.

O nedenle dün duyduğum Teacher’in bir sözü çok hoşuma gitti. Evet, sahalardaki şiddet tam anlamıyla bir hayvanlıktır ve bu hayvanlar hak ettikleri cezayı almalıdır. Bunun için de öncelikle sorunun doğru adlandırılması gerekir.

Evet, Teacher popülist davranmayarak kendi hayvanlarının cezasını kendi vermiş. Darısı bizim hayvanların başına!

Hiç yorum yok: