Anladığım kadarıyla televizyon programlarında yapımcı ve sunucuların en
önemli stres kaynağı konukların ağzından kaçacak yasak kelimeler.
En önemli yasak kelimeler ise firma isimleri. İstemeden ağzından
kaçıran olursa hemen bipleniyor ve konuk ikaz ediliyor. RTÜK bu konuya çok
dikkat ediyor ve ağır cezalar veriyor anlaşılan.
Amaç gizli reklam yapılmasının önlenmesi ve bazı firmaların bu yolla
avantaj sağlamasının önüne geçilmesi olmalı.
Buraya kadar tamam. Fakat aynı programlarda facebook , twitter adresi
vermek, bu yolla gönderilecek mesajların okunması gibi bu programların
kullanılmasını teşvik eden uygulamalar var. Bu sayede bu programları kullanan
sayısı artıyor ve de bu programda yayınlanan reklamlar yoluyla bu uygulamaların
sahibi firmaların geliri artıyor.
Benim de kafama takılıyor bu; Facebook ve Twitter gibi sosyal medya
uygulamaları da bir ticari faaliyet olduğuna göre, televizyonlarda bir firma
ismi söylenecek diye strese giren yapımcı ve sunucular sosyal medyanın
kullanılmasını teşvik ederken neden bu kadar rahatlar?
Yoksa bu firmalar reklam yasağı kapsamında değil mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder